Zagubiony świetlik - recenzja komiksu

                                                Recenzja - Zagubiony świetlik

Hej kochani. Dziś chciałabym Wam przedstawić kolejny komiks słowiański kierowany do dzieci. Dziś na tapet weźmiemy "Zagubionego świetlika" Aama Święckiego.
Zapraszam!
Adam Święcki jest ugruntowanym w polskim rynku komiksowym artystą. Recenzowłam już jedą z jego publikacji na blogu (pełna recenzja: https://pijanamorana.blogspot.com/2019/06/lesne-licho-recenzja-komiksu.html). Ja osobiście znam Go głównie z pisania horrorów dla dorosłych, a jak widać doskonale sobie radzi również z książkami dla dzieci.
Komiks był wprowadzony na rynek przez naukowe wydawnictwo poltext  na pięknym papierze kredowym i oczywiście w kolorze, co powinno zadowolić najmłodszych czytelników. Spytacie jak to naukowy komiks? Ano tak to. Jest dwujęzyczny. Mój jest w nieckim i miło było go sobie nieco odkurzyć. Na pewno jest jeszcze wersja angielska i hiszpańska. Także treść nie tylko jest ciekawa, ale pomoże oswoić się z obcojęzycznym tekstem.
Książka opowiada o peryferiach malutkiego, uczynnego świetlika, który zgubił się w lesie i ma problemy z trafieniem do domu. Na swojej drodze spotyka wiele przeszkód i mieszkańców lasu, między innymi nieznośnego szyszaka i przezabawne, choć głodne wilki - Szacha i Mata. Szatę graficzną wyróżniają cudowne, nasycone kolory i głębokie kontrasty, co nadaje mu niezwykłego uroku, do którego nie potrafię nawet znaleźć odpowiedniej analogii, a przeczytałam setki komiksów, co tylko świadczy o jego oryginalności.
Komiks jest niezwykle błyskotliwy i zadowolił nawet moje poczucie humoru niezbyt rozgarniętego francuskiego pieska. Jak każda dobra publikacja dla dzieci kończy się ona morałem, Oczywiście wolałabym, żeby szyszak upadł i sobie głupi ryj rozwalił, ale nie można mieć wszystkiego.
Po treści właściwej znajdziecie ćwiczenia i rebusy z języka, który wybraliście. Jak na mój gust mogą być trochę ciężkie dla dzieci, ale jestem przekonana, że każde z Was wychowuje geniusza.

Czy polecam? Oczywiście. Jest to piękny i pouczający komiks nie tylko z powodów
językowych.


Rok wydania: 2021

Cena okładkowa: 42,90




Komentarze